Going hard, going strong! - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Carola Dam - WaarBenJij.nu Going hard, going strong! - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Carola Dam - WaarBenJij.nu

Going hard, going strong!

Blijf op de hoogte en volg Carola

17 November 2014 | Finland, Rovaniemi

Hoihoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden, dus het lijkt me tijd om weer eens enig teken van leven te laten blijken. Inmiddels liggen de tentamens alweer een aantal weken achter me en is er weer veel gebeurd. Momenteel werk ik aan m'n blog terwijl we in de bus zitten richting Lapland. Mijn volgende blog zal hier volledig aan gewijd worden, dus nog even geduld over deze avonturen. Zoals ik al zei is er de afgelopen weken weer veel gebeurd. Tentamens gehad en allemaal ruim gehaald, zusje is langs geweest, de eerste sneeuw van het jaar is gespot en tijdens het geweldige Pirates of the Baltic Sea partyweekend is het ontzettend mooie Stockholm bezocht. Maar goed, laat ik maar bij het begin beginnen.

Na m'n tentamens komt er al snel de dag waarop ik met m'n zussie herenigt zou worden. Na maanden van eindeloze Skypegesprekken is het dan eindelijk zover om eens iemand uit Nederland op visite te krijgen en dan ook meteen een royalty natuurlijk: lief zussie in da houseee. 's Ochtends met gierende banden uit bed en met de nog harder gierende banden van de luxe partybus (met leren stoelen, stopcontacten en WiFi (!) aan boord) op naar Helsinki. Niet alleen zou ik herenigt worden met één van m'n grootste liefdes, ook zal ik kennis maken met m'n nieuwe Apple speeltje: MacBookje (want ja, m'n oude laptop stamt uit het stenen tijdperk en is rijp voor de slacht). Dusja, met spastische zenuwtrekkingen sta ik dan ook bij de terminal te wachten totdat ze daar al fladderend door heen vliegt. En omg, one of the best moments of my Exchange. Knuffel, knuffel, kus, kus, kwijl, kwijl, lebber, lebber. Duidelijk gevalletje lang niet gezien (oh help, hoe gaat m'n terugkomst in Nederland dan wel niet zijn...).

Vervolgens staat citytrip nummer 1 op het programma: Helsinki onveilig maken. Helsinki by night, net iets mooier dan Helsinki bij dag. Al genietend, kletsend en lachend, lopen we uren door de stad te slenteren. Gezelligheid ten top. Onze knorrende magen wijzen ons graag de weg naar voedsel en vervolgens naar de partybus op naar Turku. Energie opdoen in het busje en vervolgens dutch party night in de keuken (ook om de irritante *piep* chinezen te pesten). Oh yeah baby, life's good when you're having fun met besties! Rond een uurtje of drie moeten de bedden maar eens opgemaakt worden, want de volgende dag heeft weer een vol programma. Ook Turku city moet er aan geloven natuurlijk en om onze mini-katers weg te spoelen genieten we van een taartje en warme chocolademelk bij Café Art. Beetje jammer dat er blijkbaar een buitenlander is die Nederlands spreekt en dus alle gesprekken afluistert (of is hij stiekem van de CIA?). Nou meneer, het taartje was lekker hoor. Ergens die dag zou overigens een Halloween party zijn, maar met bezoek van m'n chicka en al een soort van Halloween cantus achter de rug, kies ik er voor om me maar eens niet in het feestgedruis te storten en wijselijk vroeg te gaan slapen.

Natuurlijk wil je een bezoeker de mooiste plekken van Finland laten zien en daarom besluiten we een bezoekje aan Naantali te brengen. Aber naturlich bakken we 's ochtends eerst taart om die 's middags lekker te kunnen verorberen. De dag gaat als een idioot voorbij met helaas een groot verlies van een geliefde camera (sorry Chris, ik voel me nog steeds schuldig). Gelukkig zijn wij als echte toeristen goed voorbereid op dit soort situaties en gebruiken we onze iPads om vele idiote foto's te maken. En zo gaat een top weekend ernstig snel voorbij en is het al weer maandag en tijd om weer af te reizen naar het niet zo mooie Helsinki. We genieten van ons laatste Finse diner samen en na de nodige tranen moet ik helaas weer afscheid nemen van m'n girlie. See you soon chickie. Blegh, klef gebeuren.

Gelukkig hoef ik me de dagen erna niet veel te vervelen want Stockholm staat op het programma. Inclusief partyboot! Manman, wat vind ik dat ondertussen tof zeg. Doe mij elke avond maar zo'n fissa. Zoals inmiddels gebruikelijk is in Finland hou ik het door verscheidene omstandigheden niet tot het einde van het feest vol met alle gevolgen van dien. Hoe de avond dan ook verloopt, 's ochtends vroeg komen we aan in Stockholm. Eerste indruk: WOW, dit is pas een mooie stad! Echt verschrikkelijk, ontzettend, niet te beschrijven zo mooi. Check mijn foto's maar bij dit verslag, Facebook of eventueel later via m'n Macje als ik terug ben. Uren struinen we door de stad en bekijken we allerlei paleizen, musea, kerken, etc. Dat het regent maakt niks uit. Er is zoveel te zien en te doen dat één dag echt niet genoeg is. Zeker weten dat ik ooit terug ga naar Stockholm. Als het helaas tijd is om terug de boot op te gaan, duiken we even een paar uur ons bed in om energie op te doen voor de tweede party avond. De tweede avond haal ik, wederom wegens bepaalde tussenkomende factoren, het feest niet. Gelukkig verloopt de avond totaal niet verkeerd en is het er weer één om niet te vergeten. Als we 's ochtends fiks brak worden en ons bijna verslapen hebben, moeten we ons haasten om op tijd te zijn voor de bus. Gelukkig zijn we op tijd en kunnen we ons schoonheidsslaapje voortzetten. Als ik eenmaal thuis aan ben gekomen, duik ik rechtstreeks m'n bed in om de nodige slaap in te halen. Al met al was het een perfect weekend en zeker één in de top 5 bijzondere dingen van m'n Exchange.

Maar goed, zoals ik al zei, zit ik nu in de bus naar Lapland. Daardoor ga ik nu een eind breien aan deze blog en snel genieten van de sneeuw, de koude temperatuur en alle gezelligheid. Spreek jullie snel weer!

Liefs uit Lapland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Rovaniemi

Carola

Actief sinds 25 Juli 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 6151

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 24 December 2014

Exchange

Landen bezocht: