Counting down the days.. - Reisverslag uit Turku, Finland van Carola Dam - WaarBenJij.nu Counting down the days.. - Reisverslag uit Turku, Finland van Carola Dam - WaarBenJij.nu

Counting down the days..

Blijf op de hoogte en volg Carola

27 Oktober 2014 | Finland, Turku

Aftellen. Het woord van dit moment. Nog 2 dagen totdat ik m'n lieve zusje weer ga zien, nog 12 dagen tot het piratentripje naar Stockholm, nog 20 dagen tot Lapland en nog 56 dagen voordat ik weer terug ben in Nederland! De tijd vliegt dus echt voorbij en voordat ik het weet, zit m´n exchange erop. Afgelopen weken waren gevuld met studeren, studeren en nog eens studeren. Af en toe nog een feestje, een date of een tripje tussendoor, maar de tijd werd grotendeels gevuld met leren voor de tentamens van afgelopen week. Nu ze d'r eindelijk op zitten, kan de YOLO tijd beginnen. Nog maar 2 lectures per week en die zijn ook nog eens alleen maar op maandag, dus chillings kom maar door. De verloren tijd in oktober moet ingehaald worden. Not that many special things meegemaakt. Het enige wat me nog bij staat, is de 24-uur party cruise naar Stockholm en terug. Wat een bijzondere happening was dat zeg. Loved every minute. Van vieze cabin (waar we als goedmakertje overigens €25pp vrij te besteden aan over hielden) tot het concert van een Finse zangeres (waarvan de muziek goed klonk ook al verstond geen piep van wat ze zong) en van cocktails tijdens de karaoke tot een biertje bij de jazz band, alles was een hele belevenis. Echt iets om nooit meer te vergeten, naja, alleen op de ontzettend zatte dame die tijdens een van de concerten de hele tijd tegen me aan stond te rijden na dan. Het mooie is dat het feest niet eens stopte toen we weer teug waren in Turku. Nee natuurlijk niet. Van het ene feest rol je zo door naar de volgende: full moon party. Quelle ambiance, quelle décor, c'était magnifique! Natuurlijk sluit je 3 dol dwaze party dagen gezellig af met een sleepover en taart midden in de nacht. :)

Nu de tentamens erop zitten, is het eindelijk tijd voor enorm veel leuke dingen. Dinsdag karaoke avond, woensdag Halloween cantus (!!!!) + afterparty en donderdag komt m'n lieve zussiieeee. O, wat kijk ik daar naar uit. Lekker paar daagjes samen zijn en Helsinki eens goed bezoeken aha. Hopelijk kunnen we met onze Nederlandse gezelligheid m'n chinezen een beetje angst inboezemen of zelfs verjagen. Want wat m'n chinezen betreft: ik ben ze op dit moment zo ontzettend gruwelijk zat. Het liefste zou ik ze gister nog op een raket naar China hebben terug gezet. Manman, wat een smerige wezens zijn het. Opruimen en schoonmaken ho maar en ondertussen wel een rotte geur door het hele complex verspreiden, stelletje draken dat het zijn. Mocht iemand een oplossing weten, be my hero and let me know.

Maar goed dat was even een frustratie uitspatting tussendoor. Naast het bezoekje van m'n zusje staat er verder nog een groots Halloween feest op de planning (aha, time to dress up :) ) en kijk ik inmiddels ontzettend uit naar Lapland. Dat moet een van de grote hoogtepunten worden geloof ik. Met alle activiteiten die we daar gaan doen. Nog even geduld, eerst alle andere leuke dingen afhandelen.

En zo ben ik eigenlijk wel een beetje door m'n stof heen. Dit keer geen uitgebreid verhaal, simpelweg te weinig beleefd door die *piep* tentamens, maar goed, ECTS moeten ook binnen getikt worden. Next time, weer fully loaded geloof ik.

Toedels lieve mensen en tot de volgende keer.

Kus

  • 30 Oktober 2014 - 18:28

    Betty Langerak :

    He Carola

    Wij in Elst vinden jou verslagen heel leuk om te lezen
    De manier waarop je het doet is ook geweldig
    Wij kennen Finland ook een beetje
    Een broer heeft er gewoond, dus zijn we verscheidene keren naar Finland geweest
    Nou veel plezier met je zussie
    Veel liefs Fam Langerak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Turku

Carola

Actief sinds 25 Juli 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 6153

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 24 December 2014

Exchange

Landen bezocht: