Almost heading.. - Reisverslag uit Maartensdijk, Nederland van Carola Dam - WaarBenJij.nu Almost heading.. - Reisverslag uit Maartensdijk, Nederland van Carola Dam - WaarBenJij.nu

Almost heading..

Blijf op de hoogte en volg Carola

11 Augustus 2014 | Nederland, Maartensdijk

Heeej iedereen,

Voor jullie zit de vakantie er misschien alweer bijna op, maar voor mij moet ie eigenlijk nog gaan beginnen. Bijna, bijna, bijna is het zover. Datum staat vast, vliegticket is geboekt, de allerlaatste voorbereidingen worden getroffen en langzamerhand is het tijd om m'n koffer in te pakken. Tijd voor een 4,5 maand durend buitenlands avontuur: Exchange @ 'het land der duizenden meren', Finland! Uiteraard woorden tekort om het begrip 'ergens zin in hebben' in uit te drukken. Maanden van voorbereidingen, stress (oh nee, niks stress) en veel paperassen later, is het dan eindelijk zover. Nog 8 nachtjes slapen tot het avontuur van start gaat.

Natuurlijk zijn er vele manieren om iedereen op de hoogte te houden. Facebook, Twitter en ínstagram als de meest populaire vormen. Maar om een stroom van spamberichten te voorkomen, PROBEER ik, met het oog op efficiëntie en effectiviteit, een blog bij te houden. Zo hoef ik niet tig keer hetzelfde verhaal te vertellen, bereik ik een groter geïnteresseerd publiek en hou ik er hopelijk zelf nog wat aan over. Het blijft natuurlijk een poging, want ja busy life en waarschijnlijk teveel leuke dingen om te doen. ;)

Goed, voor dusver de blabla aan intro. Tijd om in te gaan op het meer hoe en wat van mijn reis. Exchange in Finland dus. Gekozen vanwege de schoonheid der natuur, reisafstand (want ja, pappie en mammie blijven relatief dichtbij), de kerstman en hopelijk het winterse weer. Doelen, ehm, het prachtige land zien, cultuur opsnuiven, rondreizen, chillen, feesten, nog meer cultuur opsnuiven, rondreizen, chillen en feesten en oja, ergens ook nog een beetje studeren, wat absoluut voelt als een bijzaak. Het wordt hopelijk een ervaring om nooit meer te vergeten en waarin ik veel te gekke plaatsen hoop te bezoeken en veel toffe mensen hoop te ontmoeten! Heb er in ieder geval al 1 ontmoet, reisgenootje Iulia, met wie ik de hele voorbereiding sowieso al samen heb mogen doen, wat zeker al voor de nodige voorpret zorgde. :)

Natuurlijk zijn er naast de hoeveelheid leuke zaken, dingen waar je aan het begin van zo'n onderneming tegen op kijkt. Hou ik me aan m'n dagelijkse sportschema (want ja, sports is my life en je wilt natuurlijk niet als een gepofte aardappel terugkomen), met wat voor cultuur krijg je te maken (inclusief die welbefaamde cultuurshock), wat voor appartement kom je in terecht en wat voor roomies (naar aanleiding van een mail over m'n gerenoveerde verblijfplaats, zouden dit best eens 2 Chinezen kunnen zijn ;) ), etc., etc., etc. Maar boven alles, ga ik de mensen in Nederland niet missen?! Ehm, nou hoop van niet. Deze laatste week maar even veel mensen gedag zeggen en dan moet het wel lukken. En anders komen jullie toch allemaal gezellig langs in Finland. :)

Voorlopig wel even genoeg zo. Tijd om nog even te genieten van het wonderschone Nederland. Misschien tot sinas ergens in deze week en anders hou je taai en see you later alligator.

Mazzellll

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maartensdijk

Carola

Actief sinds 25 Juli 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 6165

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 24 December 2014

Exchange

Landen bezocht: